Thursday 4 December 2014

ASSALAMUALAIKUM BAGI SEMUA PEMBACA BLOG ,

A ) saya nak tanya anda ....

# pernah rasa sakit gusi yang melampau ?
# bau mulut yang tidak menyenangkan ?
# terdapat bengkak serta sakit mulut ?

Kebanyakan orang dewasa kehilangan gigi disebabkan oleh penyakit gusi.Walaupun memberus gigi setiap hari dapat membantu mengelakkan kerosakan gigi,namun ia tidak cukup untuk mendapatkan gigi yang sihat.


Salah satu punca penyakit gusi adalah plak (iaitu mendapan lembut tanpa warna yang mengandungi pelbagai jenis bakteria pada permukaan gigi).


Kehadiran plak akan menyebabkan gusi menjadi bengkak dan dijangkiti kuman.Tulang yang menjadi struktur sokongan gigi juga akan rosak dan menyusut.


Kesan dari pembentukkan plak akan menyebabkan pelbagai masaalah seperti nafas berbau,gusi bengkak,mendapan karang gigi, lubang pada gigi,keradangan gusi dan kehilangan gigi.


Oleh itu , klinik kami telah menyediakan rawatan bgi menyembuhkan pnyakit ini dripada berlarutan sehingga ke anjang umbi . sebelum masalah ini berlarutan ia sepatutnya mngambil cara bg mnyembuhkannya . . 


MEMPERKENAKAN PRODUK PLANDULA ( HERBAL BASE ORALCARE SOLUTION ) MOUTHWASE ( UBAT KUMUR HERBAL ) 




B. MENGAPA PLANDULA

Plandula merupakan cecair penjagaan mulut berdasarkan herba semulajadi yang dihasilkan dengan kaedah homeopati.Kajian menunjukkan bahan di dalam Plandula iaitu Calendula Officinalis terbukti berkesan dalam merawat plak,gusi bengkak dan permulaan penyakit keradangan gusi.Plandula juga sangat berkesan untuk mengurangkan sakit gigi.


Plandula adalah cecair penjagaan mulut herba pertama di Malaysia dan telah disahkan halal.Ianya sesuai digunakan sebagai ubat kumur harian,rawatan ketidakselesaan gigi palsu dan orthodontic,setelah selesai rawatan akar gigi dan kecederaan mulut.


C. CIRI-CIRI PLANDULA


- Menyembuhkan
- Antiseptik / menyegarkan
- Membantu menghentikan pendarahan
- Menahan sakit


D. CALENDULA OFFICINALIS/C.O

C.O atau dikenali sebagai Pot Marigold merupakan bunga taman yamg popular digunakan di Greek,Roman,Arabic dan India sebagai perubatan herba.
Ia mengandungi bahan semulajadi yang menyegarkan dan mengawal pembiakkan kuman.
Ia juga digunakan dalam perubatan homeopati untuk membantu penyembuhan luka,mengurangkan sakit gigi,jangkitan kerongkong dan ulcer.Kandungan C.O termasuk bertindak sebagai anti-orkuda,anti bakteria dan meneutralkan toksid dalam badan.
Selain itu ia juga digunakan untuk melegakan kesakitan,membunuh bakteria,fungus dan anti-keradangan.

E. PLANTAGO MAJOR

Daun Plantago Major dapat digunakan bagi memberhentikan pendarahan dan melegakan gigitan atau sengatan seranggga.Kandungannya dapat meredakan sakit gigi,mengawal kandungan gula dalam darah dan mengurangkan ketagihan merokok.

OLEH ITU , APA TUNGGU LAGI KLINIK KAMI ADA PENAWARNYA . BOLEH KUNJUNGI KLINIK KAMI ATAU ONLINE . SEMUANYA PUN BOLEH JIKA TIDAK MAU PENYAKIT INI BERTERUSAN .

No comments:

Post a Comment